• Home
  • Algemeen
  • Programma
  • Sprekers
  • 3F-Academy
  • Nieuws
  • Vacatures
  • FAQ
  • Contact
    • Praktische zaken Coronavirus

Sprekers

 

Ard Lok
Strateeg - WWAV

Ard Lok is Actief en pragmatisch. Ziet overal kansen en wil altijd vooruit. Werkt bij WWAV omdat hij graag de dynamiek van een bureau combineert met een wezenlijke impact op ideële klanten.

Bas van Breemen
Creatief strateeg - Mindwize

Bas van Breemen is Creative & Strategy Director bij Mindwize. Hij heeft een brede ervaring in Dialoog Marketing in verschillende bedrijfsomgevingen. Bas combineert meer dan 15 jaar ervaring in effectieve crosmediale communicatie (off- en online) en zijn functioneren als adviseur en trainer op het gebied van strategie, design en copy voor stichtingen die meer effect uit hun fondsenwervings programma willen halen.”

Deny de Jong
Directeur - Offspring BV

Deny de Jong is oprichter en directeur van Offspring Community Building, een advies- en trainingsbureau dat richt zich op fondsenwerving en het opbouwen van communities rondom goede doelen en maatschappelijke initiatieven. Hij is ook verbonden als docent aan de 3F Academy en aan Nederland Filantropieland als voorzitter van de commissie Ontwikkelen. 

Deny heeft ruim 30 jaar ervaring in de wereld van goede doelen met fondsenwerving, crowdfunding, evenementen en campagnes en begeleid vaak ook kleine organisaties en sociale ondernemingen.

Drs. Jack Simons
Eigenaar A&A Projecten - A&A Projecten

Drs. JGJM Simons is eigenaar van A&A Projecten en sinds 2011 facilitator van de Vierdaagse sponsorloop en het actieplatform ‘Voor een Ander’.

Jack heeft, na ooit te zijn afgestudeerd als politicoloog, meer dan 25 jaar ervaring in het bedenken en organiseren van business events voor een groot aantal opdrachtgevers.

Sinds 2011 gebruikt Jack zijn kennis en ervaring vooral om onze sportieve medemens te motiveren om met hun hobby ook een maatschappelijk (goed) doel te steunen.

Edwin van Driel
Directeur - Cherridata

Edwin van Driel, werkzaam bij Cherridata, is sinds 2000 actief in de fondsenwervende branche. Eerst als Informatie Strateeg en sinds 2005 als directeur van Cherridata B.V.

Cherridata is een zelfstandige organisatie die zich specialiseert in het vergaren, verwerken en leveren van informatie over adressen. Hierbij ligt de nadruk sterk op consumenten-adressen. Cherridata maakt voor non-profits doelgroepanalyses ten behoeve van het gericht benaderen van bestaande donateurs, maar levert ook binnen donateurs-profielen adressen voor werving via direct mail en telemarketing.

Cherridata is lid van de DDMA en is gerechtigd het Privacy Waarborg te voeren en heeft het  beveiligingslabel Goud behaald voor de security-check op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), de Telecommunicatiewet en zelfreguleringscodes.

Ellen Spanjers
- Stichting De Bagagedrager

Ellen Spanjers is een pionier en werkt met enthousiasme en passie. Altijd bezig met het initiëren, ontwikkelen, (co-)creeëren en realiseren van vernieuwende projecten in zorg en welzijn. Vele projecten zijn gestart als regionaal pilotproject en zijn uitgegroeid tot landelijke projecten die duurzaam worden voortgezet. Alle projecten zijn succesvol gerealiseerd, middels de inzet van creatief denken, fondsenwerving, creatieve communicatie en teambuilding. Diverse projecten hebben landelijke innovatieprijzen gewonnen.


Alle praktijkervaringen van de afgelopen 20 jaar deelt Ellen graag via trainingen, vanuit Stichting De Bagagedrager en Zorgbelang Gelderland/Utrecht. Daarbij is ze docent van de opleiding Fundraising Grantmaking & Sponsoring van Chr. Hogeschool Windesheim. De trainingen Creatief Denken, Fondsenwerven en Teambuilding zijn bedoeld voor professionals én vrijwilligers van zorg- en welzijnsorganisaties, maar ook voor het bedrijfsleven en onderwijs. Alle trainingen zijn interactief, dynamisch, spelenderwijs én volledig praktijkgericht.
Meer info: www.debagagedrager.nl en www.ellenspanjers.nl

Fusien Verloop
Partner - Leenaers Verloop

Drs. Fusien Verloop studeerde Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam en werkte in verschillende functies bij de Nederlandse Spoorwegen, onder meer op het gebied van communicatie, public affairs en sponsoring. Sinds 2002 is zij oprichter/partner van LVWB Fundraising, adviesbureau voor sponsoring, fondsenwerving en mecenaat. Zij heeft veel ervaring in de volle breedte van het vakgebied en voerde een grote diversiteit aan opdrachten uit in de culturele sector en bij universiteiten. Haar specialismen zijn sponsoring en major donors. Zij doet regelmatig interim-opdrachten om naast strategieontwikkeling en advisering ook zelf de praktijk van alledag te blijven ervaren. Fusien heeft in de loop der jaren met diverse collega’s onderzoeken en publicaties verzorgd op het gebied van fondsenwerving en sponsoring en is actief in verschillende (culturele) netwerken en besturen.

Hans Broodman
Partner en senior consultant - Nassau

Hans Broodman (hans@nassau.nu) is partner en senior consultant bij fondsenwervingbureau Nassau Fundraising. Hij is een zeer betrokken en gedreven professional, die zijn ervaring heeft opgedaan als bedrijfseconoom en marketeer. Eerst in de profit sector bij American Express en Delta Lloyd. En sinds 2000 actief in de fondsenwerving, als hoofd fondsenwerving heeft hij diverse interim management opdrachten gedaan bij Natuurmonumenten, War Child, Reumafonds, Greenpeace International en KWF Kankerbestrijding.

 

Hans Wijnhoff
Fondsenwerver Zakelijke Markt - Stichting DierenLot

Hans Wijnhoff is Fondsenwerver / Relatiebeheerder Zakelijke markt en bijzondere giften bij Stichting DierenLot. Voordat hij bij deze Non-profit organisatie aan de slag ging heeft hij carrière gemaakt in de verpakkingsindustrie als Directeur Marketing & Sales. In deze functie reisde hij geheel Europa door om zijn bedrijf en product aan de voedingsmiddelen Industrie te presenteren. Hans deelt graag zijn in de praktijk opgedane ervaring m.b.t. ‘Succesvol Presenteren”

Henk de Graaf
Directeur - Centrum Nalatenschappen

Henk de Graaf (hdegraaf@centrumnalatenschappen.nl)  sinds oprichter en directeur van Centrum Nalatenschappen. Daarvoor heeft hij tot 2006 gewerkt als hoofd fondsenwerving bij diverse goede doelen, o.a. bij de Nederlandse Hartstichting. Vanuit Centrum Nalatenschappen wordt het gehele traject van nalaten en goede doelen bestreken. Hier valt onder werving van nalatenschappen, controle van de afwikkeling en de daadwerkelijke afwikkeling.

James Herlihy
Director of Digital Strategy and Transformation - Mindwize

James Herlihy is Director of Digital Strategy and Transformation bij Mindwize. Hij heeft meer dan 13 jaar ervaring in de goede doelen branche en is de bedenker van innovatieve digitale campagnes voor mensen, honden, dolfijnen, mensenrechten en nog veel meer.

 

Hij helpt organisaties die de transitie naar een effectieve digitale strategie willen zetten.

Jan Krol
Directeur - Stichting DierenLot

Jan Krol is o.a. (mede)oprichter en directeur van Stichting DierenLot. Hij heeft een brede ervaring met het werven voor goede doelen en goededoelenloterijen via diverse wervingskanalen, van direct mail en drtv tot acties en evenementen. Hij was o.a. mede-oprichter en directeur van PSI Direct (1982 – 2005, bureau voor consumenten direct marketing en o.a. werkzaam voor de Goede Doelen Loterijen en een reeks goede doelen), mede-oprichter en uitgever / directeur van Vakblad Fondsenwerving (2000 – 2012), de Vakopleidingen Fondsenwerving en de Nationale Vakdag Fondsenwerving. Hij was  6 jaar lang voorzitter en vice-voorzitter van de Board of Trustees van de Resource Alliance in Londen (2008 – 2014), ondermeer bekend van het International Fundraising Congress (IFC). Hij is ook mede-eigenaar en directeur van 3F-Academy, gespecialiseerd in opleidingen voor fondsenwervers.

Jane van den Berg
Fondsenwerver - Stichting DierenLot

Jane van den Berg heeft al 14 jaar ervaring in de marketing en communicatie voor goede doelen. Na 13 jaar aan bureauzijde vele verschillende klanten geadviseerd te hebben op het gebied van fondsenwerving en zichtbaarheid heeft zij vorig jaar de stap gemaakt naar klantzijde. Om zo in alle opgedane kennis en ervaring in te zetten als fondsenwerver.

Jeanette Eesmann-Foster
- Mindwize
Jeroen van Bijnen
Directeur - Nelson Scoort

Jeroen van Bijnen (jeroen@nelsonscoort.nl) heeft jarenlang ervaring als (dm-) copywriter. Als directeur van verschillende communicatiebureaus is hij gewend om overtuigende direct mail te schrijven, evenals informerende nieuwsbrieven en voorlichtingsfolders. Jeroen behoort tot de besten in zijn vak: hij weet wat ontvangers tot lezers maakt!

Jos de Wit
Consultant Communicatie Strateeg

Jos is voorheen o.a. managing partner geweest bij WWAV, en directeur FMC bij WNF. 

Klaas Dijkstra
Directeur - Zest

Klaas Dijkstra werkt al meer dan 25 jaar voor non profit organisaties (goede doelen, vakbonden, politiek partijen, belangenbehartigers, omroepen). Dijkstra van Zest Marketing vraagt altijd aan organisaties in een eerste kennismakingsgesprek: “weet u wat uw klanten (of leden en donateurs) van u willen en hoe ze tegen u aankijken?” De antwoorden zijn natuurlijk divers, maar er is ook één overeenkomst: ze zitten er vrij vaak naast!

Dat blijkt als Zest de unieke ‘Wat Wilt U’-methode inzet voor bedrijven.

Klaas Dijkstra is medebedenker van deze methode en kan als spreker met bevlogenheid en humor dit nieuwe marktgerichte denken over het voetlicht brengen. Als strateeg en marketeer is hij gepokt en gemazeld en tijdens lezingen en workshops overtuigt hij de toehoorders graag dat je als bedrijf moet ‘denken vanuit klant en niet vóór de klant’.

Marie-Claire de Waal
Account strateeg / partner - WWAV
Martijn Moens
Digital Customer Experience Consultant - Raising Result

Even voorstellen: Martijn Moens

Martijn is Digital Customer Experience Consultant bij RaisingResults. Na jarenlang zelf voor non-profits te hebben gewerkt, helpt hij vanuit zijn rol nu tientallen non-profits om een sterkere online klantervaring te creëren, die resulteert in meer leads, donateurs en loyaliteit. Zijn expertise ligt op het snijvlak van  online data, customer journeys, conversie, CRM en marketing automation. Zijn passie is om non-profits te helpen zelf verder te komen op online/digitaal gebied.

Mirjam Addiks
Beheerder/ Manager - Louterbloemen

Mirjam Addiks is sinds 1984 ben ik werkzaam bij Dierentehuis en Dierenambulance Louterbloemen.waarvan de laatste 15 jaar als beheerster. Louterbloemen voert de gehele keten van dierennoodhulp uit in de Drechtsteden. Met 5 dierenambulances wordt hulp geboden aan in het wilde levende en gezelschapsdieren in nood. Honden, katten, konijnen, knaagdieren en vogeltjes worden bij het dierentehuis opgevangen, verzorgd en herplaatst. Louterbloemen heeft in 2019 de unieke DAEB status gekregen ( Dienst Algemeen Economisch Belang). Door deze status is er 1 contract getekend met 6 gemeenten voor 4 jaar getekend.

Pelagia de Wild
Directeur - AMC Foundation

Pelagia de Wild is momenteel directeur van de AMC Foundation. Zij studeerde Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest bij de UvA op het beleidsterrein ‘internationale samenwerking’, heeft zij het alumnibeleid voor de UvA vormgegeven. . Na een korte tussenstap als directeur bij WCRF Nederland, was zij als hoofd fondsenwerving bij het Nederlands Kanker Instituut-Antoni van Leeuwenhoek verantwoordelijk voor de het opzetten van de Antoni van Leeuwenhoek Foundation. Ze volgde diverse cursussen op het gebied van filantropie en fondsenwerving (waaronder Philantropic Studies aan de VU) in binnen- en buitenland, zat in de ledenraad van het Instituut Fondsenwerving, is lid van het Congresteam Vakdag Fondsenwerving, adviseert in haar vrije tijd een aantal stichtingen op het gebied van fondsen- en sponsorwerving, zit in het bestuur van Jeugdsportfonds Amsterdam en is lid van de Raad van Toezicht van Sportbedrijf Amsterdam Centrum.

Sander van Hesteren
Marketing Manager - Stichting DierenLot

Sander van Hesteren (sander@dier.nu) heeft jarenlang ervaring als adviseur op gebied van (direct) marketing & communicatie en werkte niet enkel voor grote A merken. Juist het helpen van de minder grote organisaties, met aanzienlijk minder budget, maakte het vak tot een uitdaging. Vanuit ‘de bureauwereld’ inmiddels werkzaam in de not-for-profit sector,  waar opgedane kennis en ervaring nu met succes in de dagelijkse praktijk wordt toegepast. Sander deelt, samen met collega Jane van den Berg, graag de kennis zodat ‘creatieve kleine(re) organisaties’ ook groot zullen worden.

Vera Peerdeman
Oprichter - Nassau

Vera Peerdeman (vera@nassau.nu) is oprichter van Nassau Fundraising en specialist in grote giftenwerving. Wekelijks is zij in contact met donateurs en sponsors - veelal van grote giften - over hun wensen, behoeften en verwachtingen van non-profit organisaties. Het delen van haar kennis en ervaring vindt Vera erg belangrijk. Zo nam zij in 2009 mede het initiatief voor een gedragscode grote giftenwerving en is zij initiatiefnemer van grote gevers onderzoek Filantropie in Nederland (www.filantropieinnederland.nl). Vera spreekt regelmatig op (inter)nationale congressen, schrijft columns, artikelen en blogs en publiceerde 'Handboek Friendraising' (www.friendraising.nl).

 

Walter van Kaam
Directeur - Sestertius Fundraising Consultancy

Walter van Kaam (wvankaam@sestertius.nl), bekend van zijn succesvolle weblog ‘Fundraiser Online’, werkte bij De Lotto, Novib en het Nederlandse Rode Kruis. Hij was aan de bureaukant actief als managing partner bij adfinitas Relationship Fundraising, waarvanuit hij voor talloze goede doelen werkte. Hij was ook betrokken bij het ontstaan van www.fondsen.org. Econoom Van Kaam is, met NIMA A en B, ook marketeer en, vanaf het vroegste begin, helemaal thuis op het internet en in social media. Tegenwoordig is hij vanuit zijn bedrijf Sesterius Fundraising Consultancy actief voor klanten als International Child Support, Vereniging Wereldkinderen, het Nederlandse Rode Kruis en Milieudefensie. 

Wike van Dieen
Senior Accountmanager - WWAV

3F-Academy

Persoonlijk advies?

Voor persoonlijk advies:

Jeannette Panickar

Bereikbaar op: 0183 56 39 12
maandag/vrijdag van 9.00 -13.00 uur
Of stuur mij een e-mail
 

VFW Vakopleidingen Fondsenwerving © 2021
Bratpack – The Online Performers